Płatności mobilne ułatwiają życie mieszkańcom dużych miast
Oszczędność czasu i wygodę cenią sobie zwłaszcza mieszkańcy dużych miast. To oni są najaktywniejszymi użytkownikami sieci. Z badań Millward Brown wynika, że w Polsce jest 25,8 mln internautów. Blisko połowa z nich kupuje produkty wystawione na stronach sklepów internetowych. Takie zakupy są popularne u osób w wieku od 15-34 lat i u konsumentów z wykształceniem wyższym.
Internauci kupują nie tylko produkty, ale także i usługi, załatwiają formalności i płacą rachunki.
„Dostęp do internetu jest dla mnie sprawą priorytetową. Mieszkam w dużym mieście, po którym poruszam się samochodem. Za pomocą sieci załatwiam, choćby takie sprawy, jak opłaty za parkowanie” – mówi pani Ewa ze Szczecina. Tzw. mobilne parkometry pomagają zaoszczędzić czas. System, który pozwala korzystać z tego typu usług, podczas transakcji odsyła m. in. do serwisu Dotpay.
Przeczytaj także: Co to jest sms premium
Konsumenci preferują przelewy elektroniczne
Najpopularniejszą formą płatności internetowych w Polsce są przelewy elektroniczne. Najszerszy dostęp do nich oferuje Dotpay. Właściciel tej marki jest jednym z europejskich liderów płatności internetowych. Dotpay stawia na optymalizację płatności, tak, by finalizować je w jak najmniejszej liczbie kroków, co pozwala w efekcie zmniejszyć czas oczekiwania na zamówienie. Dzięki smartfonom i tabletom, klienci mogą dokonać niezbędnych operacji zarówno w nocy, jak i w dzień, w pracy, w tramwaju, w pociągu, w kawiarni czy w poczekalni do lekarza.
Dotpay specjalizuje się w automatycznych szybkich transferach PayByLink i półautomatycznych e-przelewach. Podczas realizacji przelewu dane wypełniane są automatycznie, a ich edycja jest niemożliwa. Kupujący nie traci czasu na ręczne wprowadzanie danych, nie ma też ryzyka pomyłki.
Nie wszystkie banki oferują jednak usługi e-transferu. Wtedy kupujący otrzymuje instrukcje dokonania przelewu, a następnie przekierowany zostaje na stronę swojego banku. Finalizuje transakcję, wykonując przelew na podane w instrukcji dane. Warto podkreślić, że w obu formach szybkich przelewów online, sprzedawca dostaje natychmiast informację o dokonaniu płatności, co uruchamia realizację zamówienia. Zależy na tym zwłaszcza zabieganym mieszkańcom dużych miast, takim, jak pani Ewa.
Konsumenci e-sklepów są klientami wymagającymi
„Zgodnie z najnowszymi badaniami, kupujący w internecie to niezwykle wymagający jak i świadomy konsument. Robiąc zakupy w wybranym sklepie online, oczekuje więc nie tylko znalezienia wszystkich interesujących go rozwiązań (…), ale również możliwości dokonania szybkiej i bezpiecznej płatności online, bez względu na walutę dokonywanej transakcji. Nie powinien więc dziwić fakt, że aż 59 procent kupujących przez internet, dokonując płatności, korzysta z takich rozwiązań, jakie oferują systemy, takie jak Dotpay” – potwierdza Jolanta Lizak z Dotpay S.A.
Z innej kategorii: Zgubiony telefon
Dotpay dba też jednak o najbardziej wymagających klientów, oferując możliwość płatności ratalnych. Oznacza to, że klienci sklepów internetowych mogą kupić dowolny produkt na raty, a mimo tego sprzedawca otrzymuje natychmiast całą kwotę za towar. Jest to możliwe dzięki współpracy DotPay z EuroBankiem, który udziela konsumentowi pożyczki. Transakcja dokonywana jest standardowo, klient musi tylko dodatkowo przejść krok złożenia wniosku o pożyczkę i poczekać na rozpatrzenie wniosku.{jcomments on}