Jak przyspieszyć proces sprzedaży?
Celem każdego procesu sprzedażowego jest sfinalizowanie transakcji. Często przebiega on jednak zdecydowanie za długo. Sprzedawcy poświęcają dużo czasu na przygotowywanie ofert, które ostatecznie nie są dostosowane do oczekiwań klientów. Co zrobić żeby spotkania sprzedażowe były satysfakcjonujące zarówno dla klienta jak i sprzedawcy?
Wydłużony proces zakupowy
Pracownicy działów handlowych pracują zazwyczaj w oparciu o wyznaczone cele sprzedażowe. W ramach swoich obowiązków sprzedawcy odbywają szereg spotkań, z których tylko część kończy się pozytywną decyzją zakupową. Rozmowy z potencjalnymi kontrahentami często zabierają dużo czasu. Sprzedawcy spóźniają się z wysyłką ofert, drukują wiele materiałów, które nierzadko okazują się nieaktualne i nie do końca dopasowane do wymagań danego klienta. Jakie reakcje wywołuje to u osób, z którymi spotyka się sprzedawca? Mogą odebrać przedstawiciela handlowego jako osobę, która nie wywiązuje się z ustalonych terminów, dostarcza niepotrzebne materiały, czyli w efekcie jest nieprofesjonalna. Takie negatywne wrażenia w dużej mierze nie wynikają jednak z nieprzygotowania sprzedawcy, lecz z braku odpowiednich narzędzi.
Temat z innej kategorii: Goclever insignia 800 win Opinie
Jak można to zmienić?
Rozwiązaniem, które może znacznie usprawnić i przyspieszyć proces sprzedaży jest m.in. Mobile Product Catalog, czyli bogata w funkcjonalności aplikacja mobilna zaprojektowana przez Hicron z myślą o sprzedawcach B2B. Do korzyści czekających na jej użytkowników można zaliczyć m.in.:
- Pełen dostęp do katalogów produktowych firmy dla przedstawicieli handlowych,
- Prezentacja oferty na urządzeniu mobilnym podczas spotkania z klientem,
- Intuicyjny interfejs,
- Prezentacja materiałów marketingowych w formie elektronicznej.
Dzięki zastosowaniu Mobile Product Catalog proces sprzedaży przebiega o wiele szybciej. Sprzedawca ma dostęp do aktualnych informacji, których potrzebuje do przygotowania oferty. Powstaje ona w czasie rzeczywistym i od razu jest przekazywana klientowi. Aplikacja komunikuje się z systemem ERP zarówno w trybie online jak i offline i jest zintegrowana z zawartymi w nim cennikami, kalendarzem, magazynem. Dużym plusem jest także atrakcyjność wizualna materiałów. Wszelkie opisy produktów, ich parametry techniczne, zdjęcia, filmiki instruktażowe są prezentowane w formie elektronicznej, mogą być także wysyłane mailem od razu na spotkaniu. Dodatkową korzyścią jest też oszczędność papieru i kosztów dystrybucji szybko dezaktualizujących się materiałów drukowanych.
Szereg efektów długofalowych
Mobile Product Catalog uatrakcyjni spotkanie sprzedażowe, ale przyniesie również szereg korzyści długofalowych. Przede wszystkim jest to oszczędność czasu zarówno handlowców jak i osób decydujących o nabywaniu produktów. Buduje to także pozytywny wizerunek firmy oraz przedstawiciela handlowego – nowoczesnego i profesjonalnego. Aplikacja wpływa również na to, co jest najważniejsze dla działów handlowych, czyli skrócenie procesu decyzyjnego klientów i w efekcie podniesienie wskaźnika transakcji zakończonych sukcesem.