Jak zrobić Gameboot
Czy wiesz co to jest Gameboot ?
- Jest to ten kruciutki filmik, który zazwyczaj widzimy przy uruchomieniu większości gier badz róznego rodzaju programmów
Co to jest flash0 ?
- Jest partycja w konsoli PSP, na której przechowywane są pliki firmware-owe naszej konsoli
Na początek
- Pierwszą czynnością jaką należy zrobić przed wykonaniem jakich kolwiek modyfikacji jest utworzenie kopii zapasowych plików.
Uwaga!!! Przy zmianie gameboota należy edytować zawartość pamięci flash0
Nieumiejętne zmiany w tej partycji mogą uszkodzić twoją konsole tzw. bricka bądź half brick
KOD Należy Ustawić / Włączyć w systemie opcje pokazywania ukrytych plików , bez włączenia tej opcji pliki które należy zmodyfikować mogą być niewidoczne.
Jak wejść do opcji flash0 ?
- W XMB należy przytrzymać przycisk o nazwie SELECT po czym powinno pojawić się menu o nazwie VSH, przechodzimy teraz do Usb Device ustawiając strzałki w lewo,lub w prawo i zmieniamy z Memory Stick na nasze Flash0
Wgrywanie własnego wcześniej przygotowanego Gameboota
Zależnie od tego czy masz przygotowanego własnego gameboota, należy go wgrać według instrukcji poniżej, cały proces zmiany będzie trwał kilka minut.
- Wejdź w flash0 w konsoli.
- Z Flash0:/VSH/RESORCE kopiujemy na dysk twardy bądź inny nośnik danych plik gameboot.pmf (jest on niezbędny w razie powrotu do oryginalnego GameBoota.)
- Następnie wgraj do tego folderu własny plik z GameBootem
Po wykonaniu tych czynności powinieneś mieć wgranego nowego Gamebota teraz odłącz konsole od komputera i zrestartuj ją.
Usuwanie napisu PSP z gameboota
- Do wykonania napisu niezbędny będzie program Free Hex Editor Neo
- Wejdź w KOD – Flash0:/VSH/RESORCE i skopiuj plik opening_plugin.rco na dysk twardy
- Następnie otwórz go na przykład w Hex Edytorze następnie naciśnij CTRL + G po czym pojawi się pojawić nowe okienko
- Należny w nim wpisać 0x3A14 – czyli włączamy opcje wyszukiwania wpisujemy 0x3A14 klikamy OK
- Program wyszuka nam wpisy których potrzebujemy i będziemy mogli je zmienić
- Należy zmienić wartość piątej a także szóstej komórki z lewej na cyfry 55
- Teraz zapisujemy zmiany wykonane w pliku o nazwie opening_plugin.rco po czym kopiujemy plik do: KOD flash0:/VSH/RESORCE