Adobe Commerce PWA (Magento) – aplikacje progresywne w platformie e-commerce
Aplikacje mobilne są już od dawna częścią naszego życia. Używamy ich do komunikacji, zakupów czy zabawy. Jednak wiele z tych programów wymaga ciągłego pobierania aktualizacji i stałego połączenia z Internetem, aby w ogóle dało się je uruchomić. Z oczywistych względów nie jest to optymalne rozwiązanie. Użytkownicy niechętnie odnoszą się do nawet małego utrudnienia, a stałe połączenie z Internetem stanowi wciąż niemały problem w wielu miejscach – wie o tym każdy entuzjasta pieszych wycieczek leśnych. Dlatego rozwijanie aplikacji PWA (Progressive Web Apps) jest tak ważne dla dzisiejszych przedsiębiorców, którym zależy na zwiększeniu wygody swoich klientów.
Co to są aplikacje PWA?
Wiele osób może jednak zachodzić w głowę, czym dokładnie są aplikacje progresywne. Aplikacje PWA łączą w sobie najlepsze cechy aplikacji mobilnych i stron internetowych. Pozwalają na uruchomienie bezpośrednio z przeglądarki, bez potrzeby pobierania programu z App Store lub Google Play. Dzięki temu użytkownicy mogą korzystać z usług bezpośrednio po wejściu na stronę internetową, a także mają dostęp do funkcji w trybie offline. Brzmi to oczywiście bardzo obiecująco. Jak jednak wygląda schemat działania takich cyfrowych produktów?
Jak działa PWA?
Aplikacje progresywne wykorzystują wiele technologii internetowych, takich jak Service Workers, Web App Manifests i Responsive Design, aby zapewnić szybkie i niezawodne działanie. Service Workers to skrypty JavaScript, które działają w tle, niezależnie od przeglądarki. Pozwalają na szybkie ładowanie stron internetowych i obsługę funkcji offline. Web App Manifests to plik JSON, który określa, jak aplikacja ma być wyświetlana na ekranie urządzenia mobilnego. Responsive Design zapewnia aplikacji odpowiedni wygląd na różnych urządzeniach i w różnych rozmiarach ekranu.
Dla zwolenników platformy e-commerce Magento (obecnie Adobe Commerce) kluczową informacją jest możliwość wdrożenia PWA właśnie w struktury tego systemu. Dzięki temu klienci mogą robić zakupy za pośrednictwem swoich urządzeń mobilnych – co jest obecnie znacznie popularniejsze od zakupów za pośrednictwem komputerów stacjonarnych. Taki model wymaga jednak odpowiedniej struktury. Magento PWA to zatem rozwiązanie wręcz rekomendowane.
Dlaczego warto rozwijać aplikacje PWA?
Aplikacje PWA mają wiele zalet dla użytkowników i przedsiębiorców. Oto niektóre z nich:
- Szybsze ładowanie stron internetowych.
- Dostępność offline.
- Większa ilość użytkowników.
- Niższe koszty rozwoju.
Magento 2 PWA – Advox Studio
Kiedy zależy nam na jakości, stawiamy na usługi profesjonalistów. Nie inaczej jest, kiedy w grę wchodzi PWA – wdrożenie może być niezwykle skomplikowanym procesem dla niedoświadczonych osób. Specjaliści z Advox służą swoją pomocą – dzięki ich pracy żaden właściciel sklepu internetowego nie musi zajmować się złożonymi kwestiami technicznymi. Może skupić się na swojej pracy ze spokojem, że fachowcy z Advox zajmują się implementacją nowoczesnych rozwiązań.
Jeśli chodzi o PWA – wdrożenie takiego systemu nie stanowi dla członków zespołu tego software house’u najmniejszych problemów. Mają oni w tym ogromne doświadczenie i zapewniają doskonałą obsługę na każdy etapie procesu realizacji zlecenia.
Magento 2 (Adobe Commerce) PWA to opcja, która staje się nie tylko standardem, ale wręcz wymogiem. Aby pozyskać i zatrzymać coraz bardziej wymagających użytkowników, trzeba stawiać na rozwiązania najdogodniejsze z perspektywy docelowego klienta. Aplikacje mobilne są chętniej wybierane od stron WWW. Konsumenci preferują wygodę smartfonów nad urządzeniami stacjonarnymi – warto więc połączyć obie te funkcjonalności bez konieczności inwestowania w tworzenie nowej aplikacji.