Bezszumne połączenia głosowe: Zalety i korzyści VoLTE w sieci komórkowej Otvarta
Technologia VoLTE to innowacja, która na rynku jest dostępna już od kilku lat, choć w praktyce mało kto zdaje sobie sprawę, na czym dokładnie polega. Wyjaśniamy, czym dokładnie jest usługa VoLTE i jak aktywować ją w swoim telefonie.
Czym jest usługa VoLTE w ofercie OTVARTA
Wielu z nas, wieloletnich użytkowników telefonii komórkowej, przyzwyczaiło się (szczególnie w przeszłości) do wątpliwej jakości rozmów telefonicznych. Na szczęście, wraz z nastaniem poprzedniego standardu 4G/LTE, sytuacja uległa diametralnej zmianie.
Internet 4G, wcześniej stosowany jedynie w połączeniu internetowym, obecnie zapewnia możliwość efektywnego przesyłania i odbierania rozmów telefonicznych. W ten właśnie sposób powstała usługa Voice over LTE. Co ciekawe, funkcjonalność tej usługi nie ogranicza się jedynie do rozmów telefonicznych. VoLTE wykorzystywany jest również do przesyłania wiadomości SMS, a nawet MMS, które z reguły charakteryzują się dość dużą wagą.
Kto może skorzystać z usługi VoLTE?
Usługa VoLTE to doskonała propozycja dla osób, które wciąż narzekają na niską jakość połączeń i niejednokrotnie opóźnienia, przez które trudno skomunikować się z bliskimi. Warto jednak pamiętać, że VoLTE wymaga telefonu obsługującego taką formę rozmów. Zdecydowana większość smartfonów została wyposażona w moduł umożliwiający korzystanie z usługi VoLTE.
By upewnić się, że opcja ta jest włączona, należy w ustawieniach telefonu wybrać funkcję „połączenia VoLTE” i ustawić ją na aktywną. Co w sytuacji, gdy nasz telefon został zakupiony przed wprowadzeniem usługi? Na szczęście w zdecydowanej większości przypadków wystarczy zaktualizować oprogramowanie, by cieszyć się wyraźnymi i błyskawicznymi połączeniami z rozmówcami.
Jak aktywować usługę VoLTE w swoim telefonie?
Usługa VoLTE jest dostępna dla wszystkich klientów operatora OTVARTA. Każdy klient, który jest w posiadaniu karty SIM, ma możliwość aktywacji usługi na swoim telefonie. Jak wcześniej wspomniano, na samym początku upewnijmy się, że funkcja została uruchomiona na urządzeniu, a następnie sprawdźmy, czy telefon jest w zasięgu sieci LTE.
Jeśli usługa VoLTE nie została automatycznie skonfigurowana, możemy z łatwością wykonać to samodzielnie. W tym celu należy wybrać jedną z trzech opcji:
- zalogować się na bezpłatnym portalu OTVARTA 24/7 i tam wybrać opcję aktywacji usługi VoLTE,
- wykonać telefon do BOK, gdzie specjalista pomoże nam w aktywacji usługi VoLTE,
- wpisać następujący kod: USSD *101*11*1327#, który aktywuje usługę.
W ten sposób usługa VoLTE zostanie aktywowana, a my będziemy mogli cieszyć się połączeniami telefonicznymi wysokiej jakości.
Korzyści wynikające z korzystania z VoLTE
Dlaczego VoLTE to alternatywa w technologii połączeń głosowych, na którą warto postawić? Przede wszystkim ze względu na wysoką jakość połączeń. VoLTE zapewnia bardzo wyraźny dźwięk rozmówcy, bez zbędnych szumów i innych odgłosów otoczenia, które przeszkadzały nam w rozmowie. Dodatkowo VoLTE zapewnia nieporównywalnie lepszy zasięg – nie tylko w nieuczęszczanych miejscach, ale także wewnątrz budynków, co może stanowić niemały problem w przypadku tradycyjnych rozmów telefonicznych.
VoLTE zapewnia także jednoczesne prowadzenie rozmowy telefonicznej i łączenie się z relatywnie szybkim internetem 4G/LTE, co w przypadku poprzednich standardów nie było możliwe.
VoLTE z OTVARTA – zacznij korzystać już dzisiaj
VoLTE to rozwiązanie, z którego praktycznie wszyscy użytkownicy będą zadowoleni. To lepsza jakość połączeń, łatwość w skonfigurowaniu usługi u operatora OTVARTA i brak dodatkowych kosztów.
Jeśli zatem wciąż doświadczamy problemów przy rozmowach telefoniczny, warto sprawdzić, czy za pośrednictwem VoLTE w OTVARTA problem nie zostanie natychmiast rozwiązany.