Marketing czy też Naciąganie?

Ogólnie pojęty biznes to nie tylko obrót pieniędzmi ale także wykorzystywanie słabości innych oraz wszelkiego rodzaju marketing, przyjrzyjmy się wielkim centrom handlowym jak wykorzystują psychologie ludzi do sprzedaży produktów. Promocje w marketach czy też w centrach handlowych jest masa tzw tanich produktów które zachęcają nas do kupna. Na sklepowych półkach wystawione sa liczne produkty, których cena wydaje się być nawet do 70% niższa od tej z przed promocji.

 promocje w marketingu

 

Marketing badania

Zanim zdecydujemy się na zakup takiej przecenionej rzeczy, należy zadać sobie pytanie, czy rzeczywiście oferowany produkt jest dobrej jakości oraz co najważniejsze czy prezentowana cena bedaca aktualnie w promocyj rzeczywiście została obniżona, czy też jest do zabieg sprytnych margetingowców, mających na celu sprawienie żebyśmy mysleli że produkt jest przeceniony a co za tym idzie skłonienie nas do zakupu.

 

 

Kolejnym ciekawych „chwytem” jest zastępowanie oryginalnych produktów ich znaczni tańszymi odpowiednikami, co gwarantuje szybki zysk a także zwiększa ilościową sprzedaż danego produktu.

Często Towary przeterminowane są znacznie tańsze

Jeżeli zazwyczaj nie sprawdzasz dat ważności kupowanych produktów, czase,może się zdażyć że przyniesiesz do domu np. jogurt, który jest już nieco przeterminowany, co wcale nie musi oznaczać widocznej na nim pleśni itd.. Sprzedawcy a najczęsciej wielkie sieci handlowe często organizują wielkie promocje zachęcające do zakupów, gdyby nie sprzeali produkt ow po dacie ważności, musieli by je niestety wyrzucić a co za tym idzie ponieśliby spore straty dlatego nie chcąc sie od tak pozbywać takich towarów

 

Promocje supermarkety

Tak więc Ryzykują w ten sposób wysoką grzywną żeby tylko sprzedać dany produkt, ale chęć zysku zazwyczaj bierze górę nad rozsądkiem. Ostatnio dość popularnym sposobem na pozbycie się przeterminowanego lub też uszkodzonego towaru łącząc go z innymi produktami z oferty sklepui nadającymi się do spożycia. Na przykład Kupując jeden towar drugi ten przeterminowany dostajesz znacznie taniej. Takie nieuczciwe zabiegi zwiekszają zyski a dodatkowo pomagają pozbyć się zalegających w magazynach produktów po dacie ważności, których zapewne nikt z was by nie kupił.

 

Marketing w praktyce
Kolejnym częstym procederem który uprawiają sprzedawcy zwłaszcza dużych sieci handlowych jest oszukiwanie na wadze danego towaru. Waga produktów często jest sztucznie zawyżana co przekłada się na atrakcyjność samego towaru oraz zwiększa zyski producentóww bądz sprzedawcó. Gdy mówimy o pojedynczym produkcie różnica zapewne będzie niewielka, ale spójrzmy szerzej np. gdy mowa o setkach tysięcy szt. wtedy całkowi obrot, danego produktu w sklepie da naprawdę dużą róznice w zysku. Praktyka ta niestety jest dość trudna do udowodnienia, ze względu na brak możliwości zważenia wszystkich produktów z asortymentu takiego sklepu. I niestety sprzedawcy dobrze o tym wiedzą i dlatego wykorzystują ten fakt zawyżając wagę.

Większe opakowania niż zawartość

Często wydaje nam się, że teoretycznie wielkość opakowania produktu powinna świadczyć o jego zawartości, czyli im wieksze pudełko tym wieksza będzie jego zawartość. Tak powinno to wyglądać w rzeczywistości jednak zazwyczaj opakowanie jest znacznie wieksze niż zawartość produktu, mimo iż patrząc na opakowanie wydaję się wręcz przeciwnie. Na pewno każdemu z was przyda żył się coś takiego w sklepie kiedy kupując jakiś produkt skuszeni wielkością opakowania w domu zaczynacie otwierać np. paczkę chipsów a tu się okazuję że opakowanie jest pięciokrotnie większe niż znajdująca się w środku opakowania zawartość.

 

 

Drobne produkty ustawione przy kasach – marketing bezpośredni przykłady

Podczas zakupów w markecie a właściwie już po skończeniu ich gdy stoimi w  kolejce do kasy zdarza się że ulegamy „impulsowi kupienia”  zazwyczaj mało potrzebnego produktu. Przy kasach celowo poustawiano słodycze, batoniki, bateryjki itd, czy też małe napoje, które mają przykuć uwagę klienta i wywołać w nim tą chęć dokonania jeszcze szybkiego zakupu.